06-22968290 info@edithdewit.nl

Met een goed verhaal zet je jezelf neer en trek je precies die klanten die het beste bij jou passen.

Als ondernemer en als persoon heb je de wereld iets te bieden; jouw unieke, authentieke bijdrage waarmee jij je klanten verder helpt. Je website helpt je om deze bijdrage in de wereld te zetten. Het is als het ware je podium. Een heel groot podium waarop heel veel mensen actief zijn en hun verhaal voor het voetlicht brengen. En er is gelukkig ook heel veel publiek. 

Om anderen vooruit te kunnen helpen met jouw bijdrage, ik noem dit je goud, moeten ze jou tussen al die anderen op het podium opmerken. Je website moet dus goed vindbaar zijn. Maar daar gaat dit blog niet over. Het gaat over de stap daarna. Want als je publiek je heeft gevonden, kan de voorstelling beginnen – en dan moet je een goed verhaal hebben. Een verhaal waarmee jij je onderscheidt, jouw superstory. Maar hoe creëer je een goed verhaal voor op je website? Met deze gouden regels gaat het je lukken.

Gouden regel 1 – Ken jezelf

Pak je rol als de verteller van je verhaal.

Anders dan bij een boek, waarin de schrijver een ondergeschikte rol speelt en het alleen draait om het verhaal. Is je website een podium voor jou. Jij bent de verteller!
Je klanten kiezen niet alleen voor je aanbod, maar ook om wie je bent en wat je uitstraalt.
Vertel daarom iets over jezelf en laat jezelf zien!

Vragen die je hierbij kunnen helpen:
– waar kom je vandaan?
– waar word je blij van?
– waar heb je een hekel aan?
– waarom doe je wat je doet?

Gouden regel 2 – ken je klant

Verdiep je echt in de wereld van je klanten en hun uitdagingen.

Een goed verhaal roept emoties op. En dat lukt pas als je weet wat je klanten belangrijk vinden én waar de uitdagingen liggen. En dan met name de uitdagingen waarmee jij ze kunt helpen.

Vragen die je kunnen helpen:
– Hoe ziet het leven van jouw klant eruit?
– Met welk probleem worstelt zij, wat houd haar misschien wel uit haar slaap?
– Welk verlangen heeft ze?
– Waar wordt ze blij van?

Gouden regel 3 – Deel je goud

Stap in de rol als helper van je klant

 

Jouw goud kan het leven van je klanten verbeteren. Je helpt hen vooruit.
In verhalen verschijnen er vaak helpers op het pad, juist als de hoofdrolspeler van het verhaal niet weet hoe hij of zij verder moet. Deze helpers staan de hoofdrolspeler bij en geven hem iets. Bijvoorbeeld een hulpmiddel of advies.
Jij bent de helper van je klant in zijn verhaal. Vertel haar hoe zij verder kan komen.

 

Vragen die je hierbij kunnen helpen:

– Wat heb jij te bieden?
– Hoe verander je daarmee het leven van je klant?
– Hoe kunnen ze jouw hulp inschakelen?

That’s it!

Volg deze drie stappen en je bouwt je eigen superstory!

Vind je het prettiger om samen met je verhaal aan de slag te gaan. Stuur me een berichtje.